חדש באתר

מכון ויצמן למדע פועל רבות על מנת להנגיש את שירותיו לציבור האנשים עם מוגבלות, במטרה לענות על צרכיו הייחודיים ולהבטיח טיפול שוויוני ומכובד, עצמאות ובטיחות לכלל הציבור.

המכון פועל על פי הנדרש בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1988 והתקנות שהותקנו מכוחו. לוחות הזמנים לסיום ההנגשה הנם בהתאם לקבוע בדין.

בהתאם לדרישות הדין, פועלת במכון רכזת נגישות - הגב' כוכי מנובלה.
אם נתקלתם בבקשות מיוחדות בנושא נגישות, נשמח אם תפנו אלינו באחת מהדרכים הבאות:

בטלפון:972-8-9343451+
פקס: 972-8-9344120+
[email protected]

כל זכויות היוצרים ו/או הקניין הרוחני באתר מכון ויצמן למדע (להלן: "אתר המכון"), בעיצובו, בתכנים המתפרסמים בו ובכל תוכנה, קוד מחשב, יישום, קובץ גרפי, טקסט וכל חומר אחר הכלול בו – הנם של מכון ויצמן למדע או של כותבי/ יוצרי התכנים בלבד, לפי העניין.

מובהר בזאת כי אין לשנות, לשכתב, לתקן, למחוק, להוסיף, להעתיק, לצלם, לשכפל, לפרסם, להציג בפומבי, להפיץ, למסור לצד שלישי או לעשות כל שימוש אחר, מסחרי או לא מסחרי אחר, בכל חלק מן הנ"ל בלא קבלת הסכמתם המפורשת של בעלי הזכויות בתכנים ו/או בקבצים ו/או ביישומים ו/או בטקסטים, לפי העניין בכתב ומראש.

קישורים לאתרים חיצוניים המצויים באתר המכון אינם מעידים על קשר למכון ויצמן למדע ואינם מהווים המלצה לאתרים אלה או אישור לתוכנם.

מכון ויצמן למדע מכיר בערך של שימוש ברשת ובהעלאת תכנים ולכן מאפשר לסטודנטים סגל ועובדים לייצר ולהעלות לרשת אתרים אישיים (להלן: "אתרים אישיים"). יחד עם זאת המכון אינו נוטל על עצמו כל אחריות לתוכן אתרים אלה ויוצרי האתרים האישיים הינם אחראית אישית ובלעדית לתוכנם.

המכון אינו אחראי לכל נזק או אובדן שייגרם למשתמש באתר המכון ו/או באתרים האישיים כתוצאה משימוש באתר לרבות נזק העלול להיגרם עקב הורדת תוכנות מהאתר או דרכו.

  • שלוש מצגות בנושא "איך אנו לומדים" הוכנסו למדור ביולוגיה של האדם בדגש הומאוסטאזיס - מצגות וסרטונים. שתי מצגות (מבנה המוח וזיכרון) מבוססות על הקורס "ביחד ולחוד - מסע לימוד על פעילות המוח", בהנחיית ד"ר אורית פורמן, ומצגת נוספת - פיאזה, קונסטרוקטיביזם ולמידה חוץ כיתתית. תודה רבה לנעמי ירון על שלוש המצגות מאירות העיניים. המצגות הוכנסו "למורים בלבד". 

  • בחלון "ביולוגיה ברשת > הרצאות ברשת > הרצאות בנושא גוף האדם" הוכנסה הרצאתה של טל אירםיסודות מדעי המוח. ההרצאה פתחה קורס שניתן לקראת תחרות Brain Bee - תחרות מדעי המוח של ישראל. הוכנס גם קישור למצגת שלוותה את ההרצאה (במדור מבוא לביולוגיה של האדם - מצגות וסרטונים - למורים בלבד.)  

 

  •  במדור מעבדה, בלשונית "על העבודה וההוראה במעבדה" הוכנס דף לתרגול בניית גרפים שהעלתה איילת גולדשטיין בקבוצת הדיון של מורי הביולוגיה. הדגש בדף זה הוא על תרגול גרפים פחות נפוצים (דיאגרמת עמודות, גרפים עם יותר ממשתנה בלתי תלוי אחד, עקומים שלא מתחילים מנקודת ה-0.). דף זה מצטרף לדפי תרגול נוספים ששלחה איילת בעבר, הקשורים לעבודת חקר בכלל ולעבודת המעבדה בפרט. תודה רבה לאיילת.  

  • 2 ספרי לימוד דיגיטליים (חינמיים) נוספים שהועלו לרשת בקטלוג הדיגיטלי של משרד החינוך הועלו למדור 'ספרים דיגיטליים', וקושרו למקומות הרלבנטיים בנושאי הלימוד: פרקים במיקרוביולוגיה ובמערכות הגנה ורבייה בטבע - בצמחים, באדם ובבעלי חיים
     
  • סנונית ראשונה לבחינות מתכונת (ליתר דיוק קדם מתכונת) בנושאי ליבה הוכנסה למדור בחינות בגרות ומתכונת. תודה רבה למורין סהר על השיתוף. ניתן לצפות בבחינה בכניסה עם שם משתמש וסיסמה.
     
  • במדור מבוא לביולוגיה של האדם (קטעי מחקר) הוכנס קטע מחקרי בנושא: חלבון הפלא - לפטין. הקטע הוא עיבוד לדף עבודה שנכתב לפני כמה שנים על ידי קבוצת מורים בכפר סבא. העיבוד מתאים את דף העבודה לדרישות הקטע המחקרי בבחינה על נושאי הליבה לפי תכנית הלימודים החדשה תשע"ה. תודה ליעל דורפמן על העיבוד והשיתוף.   
     
  • במדור בגרויות ומתכונות הועלו כל שאלוני בחינות הבגרות תשע"ד, המחוונים שלהם וניתוח תשובות תלמידים. ניתן לצפות בחומרים בכניסה עם שם משתמש וסיסמה.      

  • במדור מעבדה, בלשונית "על העבודה וההוראה במעבדה" שולבו הנחיות לעבודה בגיליון אקסל    

 

 

 

לכבוד יום ההולדת של דרווין פיתחה ולי שטיינהרט מצגת Roojoom לתלמידים ובה משולבות מספר פעילויות. הפעילות הראשונה היא סרטון שולי שילבה במהלכו שאלות בתכנת EduTube. המון תודה לולי על הפעילות המקורית והמקסימה, ועל השיתוף דרך קבוצת הדיון.  הפעילות מקושרת באתר למדור כלים דיגיטליים ולמדור אבולוציה וטיפוח בלשונית מצגות וסרטונים.   

 

תכנית הלימודים החדשה (תכנית לימודים מותאמת תשע"ה)

תכנית הלימודים 2015 - הקובץ כולל ברצף את המבוא (התפיסה הרעיונית, רעיונות מרכזיים ועוד) ואת מפרט התכנים של נושאי הליבה ושל נושאי ההעמקה (מתוך נושאי ההעמקה על המורה לבחור נושא אחד).

מפרט התכנים של נושאי הליבה  -  תרגום לערבית     

 

תכנית הלימודים הישנה (כפי שפורסמה במסמך ההלימה תשע"ד)

תכנית הלימודים לתלמידי כיתות י"א-י"ב בשנת הלימודים תשע"ה, ולתלמידי כיתה י"ב בשנת הלימודים תשע"ו - כפי שפורסמו במסמך ההלימה תשע"ד

3 יח"ל  נושאי ליבה

5 יח"ל נושאי ליבה

נושאי בחירה (3 ו- 5 יח"ל)

 
מבוא לביולוגיה – לתלמידי כיתות י'
·         מידע כללי על שתי האפשרויות המוצעות כמבוא לביולוגיה.
  • אפשרות א – מוצעת לתלמידים שלא מתמחים בביולוגיה

מבוא לביולוגיה של האדם (בדגש הומיאוסטזיס)

  • אפשרות ב – מוצעת לתלמידים שמתמחים בביולוגיה, בבתי ספר שבהם אין אפשרות ללמד מבוא מתחום מדעי אחר. 

פרקים נבחרים בביולוגיה  - המורה יבחר שניים מהפרקים שלהלן:

מיקרואורגניזמים בדגש על מחקרים פורצי דרך

התנהגות בעלי חיים

התפתחות רבייה והגנה בצמחים

אבולוציה כאן ועכשיו

 

אנו שמחים להזמינכם לכנס העשרים ואחד של מורי הביולוגיה שיתקיים במכון ויצמן למדע . בכנס נשלב בין חידושים מעולם המדע לבין רעיונות מקוריים מתחום הוראת הביולוגיה.