• חוברת בחינת הבגרות תש"ף בעברית – בכניסת מורים בלבד. חוברת ניתוח בחינת הבגרות כוללת שאלונים, מחוונים, תשובות לדוגמה וניתוחן. בהמשך תמסר הודעה על אפשרות לרכישת החוברת המודפסת במחיר עלות.

  • תרגום לערבית של יחידת הוראה בנושא חיסון. היחידה המתורגמת משמשת כערכת כלים למורים ומנגישה חומרי הוראה – למידה קיימים וחדשים מחד, וממשיגה את האופן בו מוטמעים ערכים ומיומנויות מאידך. יחידת ההוראה נכתבה במטרה להציע מגוון ועושר של חומרי לימוד, כך שתתאפשר למורה בחירה אישית והפעלת שיקול דעת מושכל. היחידה כוללות שילוב של תכנים עם פיתוח של אוריינות מדעית על פי מרכיבי "דמות הבוגר" ומתווה .PISA

  • שינויי אקלים – יחידת הוראה המעודדת אוריינות מדעית במקצוע הביולוגיה. חומרי הוראה שנכתבו בנושא שינוי האקלים למורות ומורי הביולוגיה. יחידת ההוראה סובבת סביב חמש שאלות מרכזיות המגיעות זו אחר זו ברצף: (1) האם נצפות בזמן האחרון תופעות אביוטיות קיצוניות בתדירות גבוהה?; (2) האם תופעות אביוטיות קיצוניות מובילות לשינויים בעולם הביוטי?; (3) האם ישנם שינויי אקלים ובאיזו מידה?; (4) האם שינויי האקלים הם תוצאה של פעילות האדם?; ו- (5) מה אפשר לעשות על מנת למנוע או למתן את שינויי האקלים? אנו מפרסמים את החלק הראשון של חומרי ההוראה – הכולל פעילויות עבור שלושת השאלות הראשונות. בחודשים הקרובים נפרסם את חלקה השני של יחידת ההוראה. אנו מקווים שתשתמשו בחומרים אלו כדי ללמד על תופעת שינוי האקלים במסגרת הוראת ביולוגיה ללא-מתמחים על פי בקשת משרד החינוך, ועל פי בחירתכם גם בלימודי הביולוגיה למתמחים.

  • מאסיף קהילות הביולוגיה במכון ויצמן למדע. מתוצרת קהילות הביולוגיה במכון ויצמן למדע. פעילויות מעשיות שנבנו במסגרת הקהילות, כאלה שאפשר לשלב ברצף ההוראה הנלמד בכל נושאי הביולוגיה ובהקניית מיומנויות נדרשות. התוצרים כוללים בין השאר רצפי הוראה ותכנון מעבדות, תוצרים העוסקים בסוגיות פדגוגיות כדוגמת תפיסות שגויות בביולוגיה והאופן שבו מתמודדים איתן, סוגיות ביוחקר, תכנון סיורים ועוד. אנו מקווים שפעילויות אלו תהיינה לכם לעזר ושתוכלו באמצעותן לגוון את ההוראה ולהעשיר אותה.