מדע או חיים? מערך שיעור שהוכן על ידי צוות יד ושם. 

שיעור זה עוסק בתפקידה של הביולוגיה במאבקם של חוקרים יהודיים בגטו ורשה על שמירת צלם האדם.


מטרות השיעור:
א. עיסוק בזיכרון השואה- רבים מהנספים שהשאירו אחריהם צוואה או מכתב ביקשו שנזכור אותם ואת שאירע להם. עצם העיסוק בסיפורים שלהם וחילוץ תווי פניהם הוא קיום צוואתם.
ב. דיון בנושא הערך המוסף שיש ללימודים ולמחקר ביולוגי עבור הלומד והחוקר. הדגמה עד כמה עיסוק מדעי יכול לבנות קומה באישיותו המוסרית/ ערכית של הלומד ולהוות עבורו מקור השראה.
הקדמה למורה:
כל יהודי בוגר נכנס לשואה עם עולמו הפנימי הייחודי לו: דרך החשיבה הייחודית לו, אמונות דעות ותחום עיסוק. פעמים רבות לאפיונים אלו הייתה השפעה על אופן ההתמודדות של אותו אדם עם המצב הקשה אליו נקלע .
במרכז השיעור נעמיד את השיח החינוכי בשאלות אותם נעלה בהתייחס למידע שנחשוף בפני התלמידים - שאלות של זהות אישית ומקצועית ודילמות מוסריות.

למערך מצורף משוב לאחר שבצעתם אותו בכיתה. בבקשה עדכנו אותנו . 

המצגת המצורפת נמצאת בקישור - מצגת ג'ניאלי

https://view.genial.ly/6242c51b465279001a8531cd/presentation--