-
פרטים
-
כניסות: 2609
- גיליון 189 של עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה - "שמורת טבע", הוכנס לאתר. הפעם בדגש מוח וקרינה.
- במדור ספרים דיגיטליים, ובלשונית "מקורות מידע" בנושאי הלימוד השונים, הוכנסו קישורים ל-9 ספרי לימוד דיגיטאליים שהועלו בקטלוג הדיגיטלי באתר משרד החינוך. כל הספרים שקושרו מאושרים על ידי משרד החינוך ונגישים לתלמידים ללא תשלום. (קיימים ספרים נוספים שהשימוש בהם הוא בתשלום). ספרי הלימוד שהונגשו במדורי אתר מורי הביולוגיה הם: ביולוגיה של האדם, התא – יחידת החיים, גנטיקה, הזנה באדם בצמחים ובבעלי חיים, מערכות ותהליכים באדם, בבעלי חיים ובצמחים, אבולוציה – איך זה קורה?, מסע חקר לעולמם המופלא של מיקרואורגניזמים, ביוכימיה – הכימיה של חלבונים וחומצות גרעין.
- למדור תכנית הלימודים הוכנס מידע על נושאי ההעמקה לתכנית המותאמת ומפרט התכנים שלהם. בהוראת נושאים אלה התלמיד ירחיב ויעמיק תכנים שרכש במהלך לימוד נושאי הליבה. על המורה לבחור ללמד נושא אחד.
- לתיקייה כתבות ומאמרים בנושא אקולוגיה הוספו שני קישורים בנושא שימוש בתנשמות ובבזים להדברה ביולוגית בחקלאות. קישור אחד לכתבה שהופיעה בעיתון הארץ, והשני - סיכום מיזם לאומי בנושא, שעליו מתבססת הכתבה.
- לתיקיית דפי עבודה במדור מבוא לביולוגיה של האדם הוכנסה פעילות מתוקשבת שפיתחה נילי גילוני על סמך מאמר מחקר ומצגת ברשת האינטרנט. שם המאמר: שינויים במבנה ההיפוקמפוס בנהגי מוניות בלונדון, או: מה למדנו מנהגי מוניות בלונדון ואיך זה קשור לסוסוני ים. המאמר מתאים לעבודה בכיתה (כיתת מחשבים) או בבית. תודה רבה לנילי על המשימה המעניינת.
- לתיקיית דרכי הערכה חלופיות (שבמדור מיומנויות הוראה בדף הבית) הוכנס לקט של 10 משימות להערכה חלופית. המשימות חוברו על ידי משתתפי ההשתלמות המחוזית במודיעין, תשע"ה. בכל משימה יש רקע למורה, המשימה עצמה ומחוון להערכתה. המשימות שובצו גם במדור מבוא לביולוגיה של האדם בתיקייה מבחנים ושאלות. תודה רבה למשתתפי ההשתלמות על העשרת האתר בפירות עבודתם. המשימות הן: כתיבת עבודה והצגתה בפני קהל, בנייה של תלקיט, כרזה והצגה יצירתית של נושא ביריד בריאות, יצירת משחק לימודי, הכנת שעור שכול הפעלה כיתתית, הכנת תשבץ לסיכום נושא, תכנון מוצר - הגשת מזון בריאות בביה"ס, הצעת חקר בעקבות ביקור בגן חיות, הומיאוסטזיס בדרמה, עבודה בנושא מערכות בגוף והיחס בין שטח פנים לנפח, למידה יצירתית באמצעות שיר, הצגה, סרטון, וכדומה.