טוען...

pdf להקשיב לקול התלמיד: שילוב שאלות תלמידים בתכנית הלימודים כמשאב להגברת העניין בשיעורי הביולוגיה (2012) נפוץ

על-ידי 778 הורדות

הורדה (pdf, 1.61 MB)

alon185_lehakshiv_lesheelot.pdf

גלית חגי, אילת ברעם-צברי

בקהילה המדעית והחינוכית הוקדשה מחשבה רבה לשאלה מה אנשים צריכים לדעת בנושאים מדעיים. לעומת זאת לשאלה מה אנשים מעוניינים לדעת בנושאים מדעיים, הוקדשה תשומת לב מועטה יחסית. למרות מאמצי המורים ומפתחי תוכניות הלימודים, חלקים נכבדים מתוכנית הלימודים אינם מצליחים לעורר עניין ואתגר. פער זה יוצר לעיתים תחושה של למידה מתוך הכרח ולא מתוך עניין ומוטיבציה. שילוב מובנה ומתוכנן של תחומי העניין של התלמידים בהוראה עשוי להיות אחד הפתרונות לבעיה זו.

עלון 185, להורדה כקובץ וורד