טוען...

תיקייה טיפול בתפיסות שגויות

pdf אינטרפולציה או קו מגמה (2022) נפוץ

ד"ר צחי בר,

מאמר המאיר את נושא חשיבות הגרפים כדרך גרפית להצגת נתונים מדעיים וההבדלים בין הצגת הגרף באמצעות קו מגמה לעומת קו אינטרפולציה.

במאמר מחדד ד"ר בר את הדרכים המעשיות להכוונת תלמידים לגבי שימוש בגרפים המסייעות להצגת הנתונים המדעיים.

בקובץ זה ניתן להפעיל אנימציות.

pdf טיפול בתפישות שגויות (2002) נפוץ

אורה הירש, רות אמיר

מסמך המציג דוגמאות לתפיסות שגויות, את מקורן המשוער, והצעות לתרגילים להתמודדות עם הבעיה.

תפיסות שגויות, עלון 167

מסמך סודות הבקרה (2004) נפוץ

אורה הירש, שרה ורטהיימר

הבנת הצורך בתכנון בקרות לניסוי ובביצוען וכן האופן בו יש להשתמש בתוצאות בקרה מסוימת מהווים קושי משמעותי לתלמידים רבים. במאמר זה מוצגת התייחסות לסוגים אחדים של בקרות, סיבות אפשריות לקשיי התלמידים והצעות לפעילויות העשויות לשפר את ההבנה.

בקרה, מיומנות חקר, עלון 169

מסמך קשיים בהוראת החקר (2002) נפוץ

נעה עפרת

סקירת ספרות המציגה את מהותה ומקומה של הוראה בדרך החקר ואת הוראת המדע כחקר בלימודי הביולוגיה. כמו כן, מוצגים קשיים ופתרונות אפשריים לדרך שילובה של ההוראה בדרך החקר בהוראה ובלימודי הביולוגיה.

הוראה בדרך החקר, קשיים בהוראת הביולוגיה

מסמך תפישות שגויות בהוראת הומאוסטאזיס (2002) נפוץ

חגית בכר

 סקירת ספרות המציגה מידע עדכני על תפיסות שגויות ברעיון ההומיאוסטאזיס. המסמך כולל הדגמת התפיסות השגויות הרווחות בתחום, נסיון להסביר את מקורן, והצעת דרכי פעילות מגוונות כדי להתמודד עם הבעיה.  

הומאוסטזיס, קשיים בהוראת הביולוגיה, רעיונות מרכזיים, תפיסות שגויות