ד"ר גילמור קשת בסדנה בכנס מורי ביולוגיה, תשע"ו
הסדנה עסקה במענה לשונות תלמידים בכיתה, כשההדגמה הייתה על שעור הנדסה גנטית עם Cas-CRISPR. בסקר שביצע אגף בכיר לתכנון ואסטרטגיה במשרד החינוך הסתבר כי חלק גדול מבתי הספר רואים במתן מענה מיטבי לשונות בין התלמידים אתגר מרכזי בתכנית העבודה הבית ספרית. רמת ההטרוגניות הגבוהה בכיתות בישראל מתבטאת בכך שבכיתה 12 אחת יושבים ילדים בעלי צירופים שונים של אישיות, תחומי עניין, העדפות למידה וידע מוקדם לגבי תחום הדעת. המענה לשונות יכול להינתן ברמת ניהול הכיתה, תהליכי הלמידה, התוכן הנלמד ותוצרי הלמידה. כיתה שבה עושים הבדלה (דיפרנציאציה) תציג בפני הילדים בחירה בנוגע לדרך הלמידה של עיקרון או מושג, דרך החשיבה על המושג והדרך שבה יראו למורה שהם יודעים אותו. התכנון דורש זמן, אבל הוראה מבדלת נחשבת לפי המחקר והפרקטיקה לכזו השואפת לתת מענה לצורכי כל התלמידים. בסדנה התנסו המשתתפים בדרכי הוראה מבדלת ודנו בשאלות העולות לגבי פרקטיקת הוראה זו.
אסטרטגיות הוראה, כנס, שונות תלמידים בכתה, הנדסה גנטית, קריספר
עוד על הוראה מבדלת בבלוג ובסרטון באתר "במוזה" של ד"ר גילמור קשת.