טוען...

תיקייה עלון 191 - 2015 מיקרוביולוגיה סביבתית

 

pdf 191 - הגיליון המלא (2015) נפוץ

גיליון זה מוקדש לנושא מיקרוביולוגיה סביבתית.

המסמך מאפשר דפדוף בגיליון השלם.

לתיאום הסדרי נגישות, ניתן לפנות ל- [email protected]

 

pdf במרחבי המיקרוביום של האוקיינוסים (2015) נפוץ

עיבוד על פי מאמר: גילת בריל

האתגר הנוכחי של חקר המיקרוביום הימי, כלומר מכלול המיקרואורגניזמים החיים בים, הוא לאסוף נתונים בקנה מידה עולמי על מגוון המיקרואורגניזמים המרכיבים אותו, מבנה החברות שלהם והמערכות האקולוגיות שהם חלק מהן. כדי להתמודד עם האתגר, חוקרים שטים במשך חודשים בספינות מחקר ברחבי העולם, אוספים דגימות מֵי ים ואחר כך מפענחים את רצפי ה-DNA שבדגימות.

בכתבה תקראו על מגוון גנטי ושכבות האוקיינוס, גורמים סביבתיים המשפיעים על הרכב החברות, אנליזה של תפקודי ליבה וגנים ייחודיים במערכות אקולוגיות שונות, מגוון תפקודים בעומקים ואזורים שונים באוקיינוס.

עלון 191, מיקרואורגניזמים, מאמרים וכתבות, מטג'נומיקס,

pdf הם יכולים להיות חייזרים - אבל זה לא נראה לי (2015) נפוץ

עיבוד על פי מאמר: גילת בריל

כיצד תלמידים צעירים תופסים את המושג מיקרואורגניזמים - תוכלו לקרוא על פרטי מחקר שנעשה בנושא זה, ומה היו הממצאים בנוגע לצורה, גודל וקנה מידה, חי ודומם, הקשר למחלות ובריאות, פירוק ויישומים טכנולוגיים.

עלון 191, מיקרואורגניזמים, מאמרים וכתבות, תפישות שגויות / אלטרנטיביות,

pdf לא טוב היות הצמח לבדו: המיקרוביום של הצמחים (2015) נפוץ

עיבוד מאמר סקירה: גילת בריל

צמחים אינם נחשבים עוד לאורגניזם המתפקד באופן עצמאי. יותר ויותר מחקרים מראים שלצמח יחסי גומלין מורכבים מאוד עם מיקרואורגניזמים, ובעזרתם חלות התאמות הצמח לסביבתו.

בכתבה תקראו על מאפייני המיקרוביום של שורשי הצמח, מאפייני המיקרוביום של חלקי הצמח מעל הקרקע, יחסי בקרה צמח-מיקרוביום, גמישות תפקודית של ההולוביונט הצמחי, המיקרוביום והתגובה החיסונית של הצמח, התנהגות סימביוטית, כשירות )fitness( של ההולוביונט הצמחי, 

עלון 191, מיקרואורגניזמים, מאמרים וכתבות, הולוביונט

pdf מותר להוציא ניידים - מיקרוביום (2015) נפוץ

אפליקציות ואתרים בנושא חקר המיקרוביום

pdf עניין של סדרי גודל: מיקרוביולוגיה סביבתית (2015) נפוץ

ראיון עם פרופ׳ יצחק הדר  מראיינת: גילת בריל

מיקרוביולוגיה סביבתית היא עולם ומלואו. אין סביבה ללא מיקרואורגניזמים, ומסתבר שגם אין אורגניזמים רב-תאיים המסוגלים לחיות בלעדיהם. בשיחה עם פרופסור יצחק הדר מהפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית אפשר להתרשם מהמגוון העצום שמאפיין את התחום ולהבין כיצד תפישת האורגניזם הרב-תאי משתנה בעידן ריצוף הגנום.

עלון 191, מיקרואורגניזמים, כתבות ומאמרים, מיקרוביום בסביבה חקלאית