אסתר כהן, במסגרת סדנאות ממורה למורה כנס מורי ביולוגיה 2019
במסגרת ההערכה החלופית, תלמידות כיתה י' יצרו חדר בריחה. החדר מורכב מתחנות בהן חידות המשלבות כלים דיגיטלים כמו KAHOOT ,אחד נגד מאה, שמור על המיליון, בר-קודים מעוצבים, ואנימציות וחידות מסורתיות כמו משחק הזיכרון אך עם הקפדה על העיצוב.
התלמידות הפעילו את חדר-הבריחה על תלמידות כיתות ט' ביום חשיפת המגמות. ראשית התלמידות ענו יחד על שאלון אינטראקטיבי ולאחר מכן התחלקו לזוגות. בכל תחנה, במידה והצליחו, הן קיבלו ״מספר״. בסוף המשימות, כולן יחד אספו את המספרים וחפשו את הסיסמה. המספרים היו הגמטריה של הסיסמה:״ מערכת ההובלה״ שאפשרה להן לפתוח קופסה המכילה לבבות שוקולד. לגבי הערכה: התלמידות קיבלו מחוון להערכה עצמית
כנסים והשתלמויות>חומרים מכנס מורי ביולוגיה תשעט, אסטרטגיות הוראה>שילוב הוראה / הערכה חלופית ; ביולוגיה של האדם >חומרי עזר להוראה ; אסטרטגיות הוראה>פעילויות מתוקשבות, מחוון להערכת חדר בריחה, כלים דיגיטליים: kahoot, שמור על המיליון, ברקודים מעוצבים, דרייב משותף למורה ולתלמידים, חידונים אינטראקטיביים,