טוען...

תיקייה כתבי עת ומדורי מדע

default Ynet מדור מדע נפוץ

כתבות בתחומי מדע שונים שהופיעו בידיעות אחרונות.

default אקולוגיה וסביבה נפוץ

אקולוגיה וסביבה, כתב עת למדע ולמדיניות הסביבה, משמש אכסניה בין-תחומית לדיונים, למאמרים ולמחקרים העוסקים בסוגיות עכשוויות של סביבה וקיימות בישראל. כתב העת מספק במה מקצועית ובלתי תלויה לדיון ציבורי בין הקהילייה המדעית, קובעי מדיניות ואנשי ממשל, המגזר העסקי, ארגוני סביבה ובעלי עניין.

default אקולוגיה וסביבה - גליון בנושא נגיף הקורונה נפוץ

Tagged in מאי 2020

הגיליון כולל תכנים רבים שיכולים להתוות את דרכי הפעולה ביום שאחרי משבר הקורונה, כגון קבלת החלטות מבוססת מדע, אפידמיולוגיה סביבתית, נגיפים ושינוי אקלים, בריאות הציבור, אסדרה, עבודה מהבית, גישת 'בריאות אחת', היסטוריה של מגפות, התנהגות בעלי חיים במרחב העירוני, חיטוי והדברה במרחב הציבורי, מגוון ביולוגי ומגפות, טבע עירוני כחוסן בהתמודדות עם מגפות, סחר בבעלי חיים, מִחזור פסולת בראיית בריאות האדם והסביבה, הקשר בין משבר הקורונה למשבר האקלים, לקחים לתפיסות הקיימות ולתנועה הסביבתית ועוד.

default ביולוגיה בחדשות - האוניברסיטה הפתוחה נפוץ

 מדור בפורטל האוניברסיטה הפתוחה מרכז ומעדכן  ממצאים, כתבות ותגליות חדשות הקשורים לתחום מדעי החיים, במטרה לבנות מאגר של  חדשות ועדכונים אחרונים. שימו לב למאגר פנימי, בקישור "חדשות ישנות".

default בשער המדע נפוץ

מדור באתר  "בשער ברשת" המרכז תקצירי מאמרים מדעיים המתארים תגליות וחידושים בעולם המדע. מאמרים אלה, כתובים בשפה ברורה, מעשירים את הידע המדעי של המורים, ניתן להשתמש בהם וכן להפנות שאלות למדענים בנושא המאמר באמצעות אתר "בשער ברשת". המאמרים ממויינים, וגם לאחר הכניסה ל"ביולוגיה" יש מיון לתחומים.

default גליליאו נפוץ

כתב עת למדע ומחשבה, המופיע אחת לחודש. בכל גיליון מופיעים כמה מאמרים וכן מדור חדשות מדע, ומדורים קבועים של כותבים, במגוון נושאים. מרבית המאמרים נכתבים במיוחד ל"גליליאו", על ידיאנשי מדעוכתבימדע ישראלים, ומיעוטםמתורגםממקורות שמחוץ לישראל. החל מסוף שנת 2013 כתב העת יוצא לאור על ידי חברת Time out. 
ראו גם:  

default האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה נפוץ

האגודה מאגדת את מרבית אנשי המדע והמקצוע בתחומי האקולוגיה והסביבה בישראל. האגודה פועלת במטרה לעודד, לקדם ולהפיץ את המחקר בתחום מדעי הסביבה והאקולוגיה בישראל; להגביר את המודעות הציבורית לנושאים סביבתיים מבוססי מדע; לחזק את הקשרים בין חוקרי האקדמיה לבין מקבלי החלטות; ולהביא לשימוש מעצבי המדיניות בישראל ידע מדעי עדכני מתחומי הסביבה.
באתר מועלים בין השאר סרטונים של האגודה.

ראו למשל את הסרטון: לאן נעלמו הקיפודים?

default הידען נפוץ

הידען הוא אתר אינטרנט ישראל יבתחום המדע והטכנולוגיה בשפה העברית
.אתר הידען מספק ידיעות חדשותיות, מאמריםראיונותדעות וסיקורים תקשורתיים בישראל ובעולם, בנושאים הקשורים למדע. האתר כולל אלפי כתבות במגוון רחב של תחומי המדע והטכנולוגיה אשר מחולקים לתחומים, נושאים ותת-נושאים. חלק מהכתבות הן תרגום של כתבות וידיעות מחו"ל, וחלק אחר נכתב על ידי שורת כותבים ישראליים המתמחים בנושאים שונים הקשורים למדעים ולטכנולוגיה.

pdf היום העולמי לשמירה על בתי גידולים מימיים 2.2.2022 נפוץ

בחודש זה, פברואר,

מציינים ברחבי העולם את "היום העולמי לשמירה על בתי גידול מימיים" בתאריך
בו נחתמה אמנת רמסר (Ramsar )בעיר רמסר שבאירן בשנת 1971 .

זוהי אמנה היסטורית, והיא מייצגת מאמץ עולמי לשמור על מערכות אקולוגיות מימיות (wetland) ,

כלומר על בתי הגידול המימיים ועל המגוון הביולוגי בהם, ובייחוד על עופות המים. האמנה קוראת למדינות העולם לנהל בחוכמה את המשאבים הקיימים
בבתי הגידול המימיים שבתחומן על מנת לשמור על בריאותם ועל תפקודם התקין. בדרך זו יהיה ניתן להבטיח
שנמשיך לזכות בתועלות הרבות שמערכות אקולוגיות חשובות אלה מעניקות לנו – תועלות אקולוגיות, כלכליות, מדעיות ותרבותיות.

כתבי עת ומדורי מדע>היום העולמי לשמירה על בתי גידול מימיים 2022

default המכון נפוץ

 אתר של מכון ויצמן למדע, המכיל אוסף מאמרים קצרים בחזית המדע ובשפה ידידותית.

default זווית - סוכנות ידיעות למדע וסביבה נפוץ

זווית היא פלטפורמת תוכן מבית האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה. זווית הוקמה כדי לענות על הצורך הגדל של הקהל הרחב בידע שנמצא ברשותם של מדענים וחוקרים, ועל הדרישה שהידע הזה יועבר בצורה מעניינת, פשוטה להבנה ובלי טעויות מביכות.

כל התכנים שמפורסמים באתר עוברים בדיקה של עורך מדעי ומותאמים למי שאינם מדענים אבל רוצים לדעת יותר על הדברים שמתרחשים סביבם.
באתר כתבות מרתקות, וסרטונים ותמונות מתחומי המדע בכלל והסביבה בפרט.

default חדשות המדע נפוץ

מטרת אתר חדשות המדע היא לנסות ולהנחיל את המדע ואת החדשות האחרונות בו אל הציבור הרחב, כך שגם אדם שאינו בקיא בתחום מסוים, יוכל להבין ולהתרשם. האתר כולל את החדשות הטריות של תחומי המדע השונים, סקירת ספרי מדע ועיון, טעימות מדע בהן מפורשים מושגים שונים מעולם המדע ועוד ועוד- הכל בצורה ויזואלית וברורה ככל האפשר. את האתר עורך עופר בן חורין, חובב מדע מושבע, ובעל ניסיון רב בעריכה של תכנים מדעיים.

 

default סיינטיפיק אמריקן בישראל נפוץ

כתב עת מדעי טכנולוגי המביא מידע אודות התפתחויות, פיתוחים וחידושים בעולם המדע והטכנולוגיה. הגרסה עברית מכילה תרגומים של מאמרים וכן מאמרים הקשורים למחקרים המתבצעים בארץ. באתר יש מדור של "מורים למען מורים" בו מעובדים מערכי שיעור על סמך מאמרים בכתב העת. ראו גם: פוסטים מאת סיינטיפיק אמריקן ישראל  

 

default עתון הארץ- חדשות מדע וסביבה נפוץ

פעילויות ופתרונות לקידום נושא הסביבה, השפעת האדם על סביבתו ועוד.

default קריאת ביניים - כתב עת למורי מדע וטכנולוגיה בחטיבת הביניים נפוץ

כתב עת המהווה במה להצגת חידושים פדגוגיים, רעיונות, יוזמות, מחקר, דברי הגות וידע עדכני בתחומים הדיסציפלינריים. כמו כן, משמש כתב העת במה להודעות על חידושים ועדכונים במערכת החינוך הנוגעים להוראת המקצוע בארץ והגברת הקשר בין הגורמים השונים העוסקים בעשייה החינוכית.