טוען...

תיקייה עלון 193 - 2017 - תזונה

pdf 193 - הגיליון המלא (2017) נפוץ

גיליון זה מוקדש לנושא תזונה

המסמך מאפשר דפדוף בגיליון השלם.

בהמשך - כל כתבה בנפרד.

לתיאום הסדרי נגישות, ניתן לפנות ל[email protected]

pdf אי אפשר לאכול הכול - על אובדן מזון (2017) נפוץ

מאמר מעובד מאת גילת בריל
תיאור מחקר איכותני המנסה לבדוק מהם המניעים לזריקת מזון במשקי הבית, ומה עשוי לצמצם אותה. המחקר מתקשר למאמצים המושקעים בעולם להפחית אובדן מזון המיועד למאכל אדם, וזאת במטרה לצמצם את ההשפעות השליליות של צריכת מזון מוגזמת במשקי הבית.
אקולוגיה, צריכת מזון,  אובדן מזון, צמצום צריכת יתר, עלון מורי ביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193

pdf אקולוגיה של המעי - קשר בין חיידקי המעיים לבין השמנה (2017) נפוץ

מאמר מעובד מאת גילת בריל
מחקר המראה שהכמות היחסית של מערכות חיידקים משתנה בקרב אנשים בעלי משקל עודף תוך כדי דיאטה וירידה במשקל, ונעשית דומה יותר לזו שבקרב אנשים בעלי משקל רגיל. הקשר בין הרכב חיידקי המעיים לאגירת שומן בגוף שנמצא במחקר פותח כיוון חדש לטיפול בעודף משקל באמצעות שינויים מכוונים באוכלוסיית החיידקים במעי.
ביולוגיה של האדם, מיקרואורגניזמים, השמנת יתר, חיידקי מעיים, חסרי חיידקים, מטג'נומיקס, עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193.

pdf הבדל של יום ולילה - השפעת שעון ביולוגי על חיידקי המעיים (2017) נפוץ

מאמר מעובד מאת גילת בריל
מחקר המתאר קשר בין השעון הביולוגי המווסת יום ולילה של המאחסן להרכב אוכלוסיות החיידקים במעיים. התוצאות מראות שסימביוזה בין אנשים לחיידקי המעיים מורכבת לא רק מתזונה, אלא גם מתלותם של חיידקי המעיים בתקינות השעון הביולוגי של המאחסן, ומצביעות על קשר בין פגיעה בשעון הביולוגי לתחלואה.
ביולוגיה של האדם, מיקרואורגניזמים, חיידקי מעיים, סימביוזה, שעון ביולוגי, יעפת (ג'ט לג), השמנת יתר, עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193.

pdf הוראת המיקרוביום - דרך קצת אחרת (2017) נפוץ

שירי מזור

תיאור של שיעור על חיידקי המעיים והשפעתם על תזונה ובריאות בבית ספר במצפה רמון. המרחק ממרכז הארץ מתקצר באמצעות המיזם "רואים עולם" המאפשר לתלמידים לשוחח בכיתה על חקר חיידקי המעיים עם חוקרת באמצעות שיחת וידאו.
מיקרואורגניזמים, ביולוגיה של האדם, מיקרוביום, פריפריה, מיזם "רואים עולם", עלון מורי ביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193, תזונה, בריאות

pdf לקראת תזונה מותאמת אישית (2017) נפוץ

ראיון עם ד"ר ערן אלינב
ערן אלינב הוא רופא וחוקר במכון ויצמן למדע, החוקר את חיידקי המעיים שלנו, ותומך במעבר לטיפול המונע מחלות מטבוליות בעזרת תזונה מותאמת אישית. ריצוף של כמויות גדולות של DNA מאפשר לחקור את רמת ה-DNA של חיידקי המעיים בלי צורך לגדלם במעבדה, ולגלות עולם שלם שלא ידענו עד כמה הוא משפיע עלינו ומושפע מאיתנו.
מיקרוביום, חיידקי מעיים, פרוביוטיקה, ביולוגיה של האדם, מיקרואורגניזמים, עלון למורי הביולגיה ולמורי מדעי הסביביה 193

pdf על שינה ומשקל - חינוך לאורח חיים בריא (2017) נפוץ

נילי גילוני

מאמר מחקר מעובד לתלמידים בנושא ההשלכות של מיעוט שעות שינה על תזונה. המאמר הוצג לתלמידי כיתה י' –  והעלה את נושא בעיית השינה לדיון מעמיק ומעניין, שבמהלכו הוצגו חלק מההשלכות של שינה לא תקינה.

ביולוגיה של האדם, מאמרים וכתבות, מיעוט שעות שינה, תזונה, גרלין, לפטין, הורמונים, מאמר מחקר מעובד, עלון מורי ביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193

pdf צריכת בשר, שינויי אקלים וחינוך (2017) נפוץ

מיכל וולנסקי אטיאס
מאמר עמדה המביא נתונים מתוך דוח של האום, הקושרים בין תעשיית הבשר לגזי חממה ובעיות אקולוגיות נוספות. המאמר קורא לפעילות חינוכית לצמצום צריכת בשר, בהנחה שצמצום הצריכה עשוי לתרום לפתרון בעיות אקולוגיות עולמיות - למרות המורכבות הכרוכה בעיסוק בנושא התזונה במערכת החינוך.
אקולוגיה, תעשיית הבשר, גזי חממה, צמצום צריכת יתר, קיימות, עלון מורי הביולוגיה ומורי מדעי הסביבה 193.